ארון חשמל מתכת מחיר

תוכן עניינים

חושבים לשדרג את ארון החשמל הישן שלכם? עוברים דירה ומתלבטים איזה סוג ארון לבחור? דעו שיש עולם שלכם לפניכם של עיצובים, רמות בטיחות, וכמובן דרישות של הרשויות. הבחירה הנפוצה ביותר היום היא ארונות חשמל העשויים ממתכת, עם זאת הבחירה בסופו של דבר היא שלכם, ריכזנו לפניכם מספר יתרונות של ארונות חשמל ממתכת.

ארון חשמל מתכת מחיר

ארון חשמל מתכת מחיר – יתרונות

עמידות

בעוד כאשר ארונות עץ בעלי בלאי גבוה, עמידותם של ארונות מתכת נשמרים לשנים ארוכות כל עוד רכשתם אותם ממקום מקצועי ואמין. ארון מתכת מיוצר מחומרים איכותיים, ארון מתכת עובר תהליך מדוקדק לכל פרט בכדי להבטיח את עמידות הצבע, את המידות המדויקות, אטימות מוחלטת ועוד. לכן, נחשב ארון מתכת לעמיד ביותר בפני תנאי מזג אוויר שונים וקיצוניים. כידוע לכם, ארונות עץ מושפעים מתנאי מזג אוויר, גשם או שמש.

דרישות התקן

כאשר מחליפים או בונים ארון חשמל חדש עבור הבית יש לעבור את כל ההתקנים הנדרשים. ארון מתכת על ידי חברה מקצועית יהפוך את החיים שלכם לקלים יותר, ארון מתכת חייב לעבור את הדרישות של חברת החשמל וכיבוי האש. ארון עץ לעומת זאת הרבה יותר שנוי במחלוקת כלפי הרשויות, לכן הבחירה החכמה תהיה בארון מתכת.

ארון חשמל מתכת מחיר משתנה בהתאם לעיצוב

ארונות חשמל מתכת מיוצרים בהקפדה ניכרת בהשוואה ליתר סוגי הארונות אותם אנו מכירים. מבעד לכך, אפשרויות העיצוב הניתנות לנו תוך הקפדה על שמירת דרישות התקן הינן גבוהות. עבור ארונות חשמל ממתכת ניתן לבחור קווי עיצוב שונים המשתנים בהתאם לצבע, לחלל, מבנה ועוד… ניתן לבחור עיצובים באופן אישי.

אטימות

התפקיד של ארונות מתכת הוא להבטיח סגירה הרמטית ובטוחה של ארון החשמל. ישנם ארונות חשמל בעלי מנגנוני נעילה חדישים אשר מאפשרים אטימות מוחלטת, וכך הבטיחות של דיירי הבניין גבוהה, וילדים לא יכולים לקבל גישה. אטימות הינה חלק משלבי העיצוב, אך גם מעכבת שריפות.

נראות

כיום רבים מלקוחותינו אשר שמים דגש על היתרון הזה. בעבר לא היה אכפת לאנשים איך נראה הבית שלהם ובמיוחד ארון החשמל. אבל היום התהפכו היוצרות, יש לאסתטיקה חשיבות רבה אצל כל אדם ואדם. ארונות מעץ אינם אסתטיים, הם בעלי בלאי גבוה, הצבע דועך במהירות, ישנם קילופים ועוד… מצד שני, אם נרצה ארון אשר יישר לשנים ארוכות ללא תחזוקה שוטפת, ייראה אסתטי ועדיין ישמור על הבטיחות שלנו, ארונות חשמל ממתכת הינם הבחירה הנכונה. ארונות מתכת בעלי בלאי נמוך, אינם דורשים תחזוקה, ניתן לבחור עיצוב אישי לבחירתכם.

ארון חשמל מתכת מחיר – עץ או מתכת?

בעבר היה נחשב ארון המתכת ליוקרתי יותר, ולכן בחרו רבים דווקא בארון עץ. מלבד למחיר אשר הוזל באופן משמעותי ואף נחשב לזול יותר מאשר ארונות עץ, ארונות חשמל ממתכת נחשבים לבטיחותיים יותר. נדיר יהיה לפגוש היום בבניינים חדשים ארונות חשמל מעץ. לכן, הבחירה הבטיחותית והזולה יותר עבורכם הינה ארון חשמל מתכת.

ארון חשמל מתכת מחיר – בטיחות לפני הכל

ארונות חשמל ממתכת הינם בטיחותיים יותר כיוון שאינם נגישים לילדים בשל מנגנון נעילה חכם, אינם מוליכים כמו ארונות עץ, והדבר העיקרי הוא האטימות של ארונות מתכת. בעוד ארון עץ אינו מעכב שריפה אלא תורם להתפשטות שלה, ארונות מתכת מעכבים את השריפה, חונקים את האש לרוב ומקנים לכם יותר זמן כדי לקרוא לכוחות ההצלה.

ארון חשמל מתכת מחיר – עלויות

לרוב המחירים של ארונות מתכת יהיו זולים יותר מאשר ארונות עץ, במיוחד כאשר מדובר על עיצוב מיוחד לבית. עם זאת, ניתן לעיתים למצוא ארונות מתכת יקרים יותר מארונות עץ, אך יש לזכור גם את הבלאי. בעוד שארונות עץ צריך להחליף אחת ל-5 שנים, ארונות מתכת יכולים להישמר כמעט ללא בלאי גם למשך 15 שנים. לכן, אם מסתכלים על הטווח הארוך אנו חוסכים לא מעט כסף בבחירת ארון חשמל ממתכת.

הרעיון של ארון חשמל עשוי מתכת יכול להישמע קצת מרתיע, שכן מתכת מוליכה חשמל ויכולה לגרום לסכנת התחשמלות, אלא שהמציאות היא בדיוק הפוכה. מדוע לא משתמשים בעץ לייצור ארונות חשמל אם העץ הוא מבודד מושלם, לעומת מתכת שהיא מוליכה מושלמת? האם זה בטוח ותקני להתקין ארון חשמל מתכת? איך מתגברים על סכנת ההתחשמלות בארונות מתכת? ממי מזמינים ארונות חשמל? על שאלות אלו ועוד עונים לכם בשורות הבאות המומחים של היחידה לארונות חשמל.

ארון חשמל מתכת

מדוע ארונות חשמל מיוצרים ממתכת ולא מעץ?

המחשבה לייצר ארון חשמל מעץ ולא ממתכת היא מחשבה נכונה ונבונה. למעשה, זוהי בדיוק המחשבה שעל בסיסה יוצרו בעבר ארונות חשמל אך ורק מעץ. המחשבה הייתה שעץ הוא מבודד מושלם ולכן בניית ארונות החשמל מעץ, תאפשר לנטרל את הסיכון להתחשמלות במגע עם הארון. אלא שהמציאות הוכיחה שזה בדיוק הפוך. שני האלמנטים החשובים ביותר בארון חשמל הם החוזק המבני שלו והבידוד המוחלט שלו מהסביבה החיצונית. בהיבט של חוזק מבני, מתכת היא ללא ספק חומר גלם חזק יותר והיא גם משמרת את החוזק המבני שלה לאורך עשורים ארוכים ללא שחיקה. בהיבט של בידוד תכולת הארון מהסביבה החיצונית, ארון חשמל מתכת הוא אטום יותר מכל אלטרנטיבה אחרת, לבטח ביחס לעץ. אבל השימוש בעץ הוכיח כי הוא מאוד לא בטוח לייצור ארונות חשמל והסיבה לכך היא משולשת: ארון עץ אינו אטום וככל שהוא נחשף יותר לפגעי מזג האוויר, כך הולכת ופוחתת רמת האיטום שלו. ארון עץ נמצא בסיכון גבוה לסיכוני אש ואכן בעבר עלו ארונות חשמל באש כדבר שבשגרה. לבסוף, בתנאים של גשם, ארון העץ נספג במים והופך למוליך מושלם, רק שכעת גם נוצר חיבור בין חיבורי החשמל בתוך הארון ובין המרחב החיצוני באמצעות המים שחודרים לארון.

מכל הסיבות האלה, ארונות חשמל אינם מיוצרים יותר מעץ ולא מאף חומר גלם אחר, מלבד מתכת. ארון חשמל מתכת מציע רמה גבוהה של חוזק מבני, עמידות מלאה בפגעי מזג אוויר וסיכוני אש וכמובן איטום הרמטי שלא מאפשר חדירת מים או מזיקים אל תוך ארון החשמל.

האם זה בטוח ותקני להתקין ארון חשמל מתכת?

ובכן, לא רק שזה בטוח ותקני אלא שהאופציה של ארון חשמל מתכת היא האופציה היחידה שהיא בטוחה ותקנית. החשש יכול לנבוע ממצב בו חיבורי החשמל בתוך הארון יוצרים מגע עם מעטפת המתכת של הארון מה שמחשמל את הארון כולו ויוצר סכנת התחשמלות. בפועל, מצב זה יוצר קצר מיידי ולא יכול להתקיים למשך יותר משבריר שנייה, המה גם שאותו ארון חשמל מתכת נהנה משכבת בידוד פנימית שמונעת מגע של רכיבי חשמל עם מתכת הארון. כמו כן, הארון מתוכנן בצורה כזאת שתמיד יתקיים מרחב מספיק בין רכיבי החשמל בתוך הארון ובין דפנות הארון כך שגם במקרה של השתחררות חוט חשמל בתוך הארון, אותו חוט לא יוכל לגעת בדפנות הארון. מכל הסיבות האלה, ארון חשמל אינו נושא כל סכנת התחשמלות ובחיבור עם כל יתר היתרונות שלו, כפי שתיארנו אותם לעיל, מדובר באופציה הבטוחה ביותר כיום וכאמור, גם האופציה הבטוחה והתקנית היחידה שיש.

ממי מזמינים ארונות חשמל?

ארון חשמל הוא לא פריט ריהוט ולא פריט עיצוב, אלא פריט פונקציונלי שחייב לעמוד בתקני בטיחות מחמירים. בהתאם לכך, ארון חשמל מתכת לא קונים במסגרייה, חנות אספקה טכנית או חנות ריהוט, אלא רך ורק בבית עסק המתמחה בייצור של ארונות חשמל. בכל מקרה של התקנת ארון חשמל, יש לבצע תכנון מוקפד וחישובים מקצועיים לגבי גודל ונפח הארון הנדרש. כמו כן, יש לבחור את הדגם המתאים בהתאם למערכות החשמל המותקנות בתוך הארון ובהתאם למרחב בו מוצב הארון. ארון המותקן במרחבי חוץ חייב לעמוד בסטנדרטים גבוהים יותר של חוזק מבני ואיטום, לעומת ארונות חשמל המותקנים בחללי פנים.

מכל הסיבות האלה, ארון חשמל מתכת יש להזמין אך ורק אצל גורם מורשה ומקצועי בעל מוניטין בתחום הספציפי של ארונות חשמל. היחידה לארונות חשמל היא אחת החברות המובילות בישראל לייצור ארונות חשמל ומציעה מגוון רחב של דגמי ארונות חשמל לכל מרחב ובכל גודל ונפח, כולם עומדים בתקנים הנדרשים והמחייבים ואף מעבר לכך. 

ארון חשמל מתכת מחיר – לסיכום

כאשר אנו בוחרים בין ארון חשמל ממתכת לבין סוג אחר של ארון חשמל, פח או עץ, עלינו לחשוב על כל ההשלכות המתלוות לכך. ארונות חשמל ממתכת הפכו בשנים האחרונות להיות הבחירה הפופולרית ביותר בקרב בניינים ומבנים חדשים. ארון חשמל ממתכת גם נוח לכיס, גם בטיחותי וגם בעל עיצוב ייחודי.

דניאל שחם
דניאל שחם

דניאל הוא חשמלאי מוסמך בעל תואר בהנדסת חשמל וניסיון מקצועי של שנים רבות בתחום ארונות החשמל.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!