ארון חשמל מתכת

תוכן עניינים

ארון חשמל מתכתמשפצים את הבית? בונים בית חדש? מעוניינים לשדרג את ארון החשמל שלכם? עולם ארונות החשמל הוא גדול מאוד. תוכלו לבחור בין חומרי גלם שונים מהם יהיה עשוי ארון החשמל, תוכלו לבחור היכן למקם את ארון החשמל והאם לעצב אותו. הבחירה הטובה והנפוצה ביותר כיום היא ארון חשמל מתכת. מדוע? על כך במאמר הבא. 

מה חומר הגלם העדיף?

בעבר, חומר הגלם הנפוץ ביותר ממנו היו עשויים ארונות החשמל היה עץ. עם השנים, הבינו שהעץ הוא חומר מסוכן לארונות חשמל, כיוון שבמקרה של שריפה העץ מתלקח ולא מונע או מעכב את השריפה. לכן, התחילו להשתמש יותר ויותר בארונות חשמל מפח או ממתכת. שניהם מספקים מענה על צרכי בטיחות. ארון חשמל מתכת נחשב לבטיחותי יותר מארון חשמל מפח מסיבות שונות. לכן, הבחירה בארון חשמל מתכת היא הבחירה הנפוצה ביותר כיום. חשוב לזכור שאם בוחרים בארון חשמל מתכת יש לוודא כי נעשתה הארקה לארון החשמל. 

היתרונות ארון ממתכת

עמידות

ארונות חשמל מתכת נחשבים לעמידים מאוד ונשמרים טוב לשנים רבות. לעומת ארונות עץ שהבלאי שלהם גבוה, ארונות המתכת איכותיים ונשמרים טוב יותר. ארון מתכת מיוצר מחומרים איכותיים ועובר תהליך מדוקדק על מנת להבטיח לכם עמידות צבע, מידות מדויקות, אטימות מוחלטת ועוד. גם אם ארון החשמל שלכם ממוקם בחוץ, ארון חשמל מתכת עמיד יותר בפני נזקי מזג האוויר השונים. 

תו תקן

כאשר אתם משפצים את הבית או מחליפים את ארון החשמל אתם חייבים לקבל אישורים רבים ולעמוד בדרישות בטיחות רבות. אם אתם מחליטים להתקין ארון חשמל מתכת, התהליך יהיה פשוט יותר. ארון מתכת עומד בדרישות תו התקן. הדבר היחיד שצריך לוודא כאשר מתקינים ארון חשמל מתכת הוא שהארון עבר הארקה והוא מתאים לשימוש. ארון מתכת שלא עבר הארקה נחשב למסוכן מאוד ולא עומד בתו התקן. 

אטימות

ארון חשמל חייב להיות אטום כמו שצריך. ככל שארון החשמל אטום יותר כך הוא נחשב לבטיחותי יותר. כיום, יש ארונות חשמל עשויים מתכת בעלי מנגנוני נעילה חדישים. מנגנונים אלה מאפשרים אטימה מוחלטת של ארון החשמל. בזכות כך, הבטיחות של ארון החשמל עולה ותוכלו להיות בראש שקט שאף ילד משועמם לא יצליח לקבל גישה לארון. כמו כן, ארון חשמל אטום טוב מעכב שריפות ולעתים אף מונע אותן. 

נראות

בעבר, רוב האנשים לא היו מתייחסים לנראות של ארון החשמל. אך כיום, עם העיצובים המודרניים, גם ארונות החשמל מעוצבים. במקום ארון חשמל לבן ובנאלי, ניתן לעצב את הארונות בסגנונות מיוחדים ומעניינים. ארון חשמל מתכת מאפשר עיצובים מיוחדים תוך הקפדה על תו התקן הנדרש ועל בטיחות הארון. ניתן לצבוע אותו בצבעים מיוחדים, לעשות חיפויים שיתאימו לקיר והארון יראה כמקשה אחת, ניתן למסגר את ארון החשמל ועוד. אם אתם רוצים ארון מעוצב, אסתטי, בטיחותי ועמיד הבחירה במתכת היא הבחירה הטובה ביותר. הם אינם דורשים תחזוקה רבה וניתנים לעיצוב. 

ארון חשמל מתכת- בטיחות

לאחר שהבנו את היתרונות של ארון חשמל מתכת, ניתן להבין כי ארונות אלה נחשבים לבטיחותיים ביותר. האטימות הטובה שלהם, מנגנוני הנעילה החכמים והעובדה שהם נשמרים במצב טוב לאורך זמן, יתנו לכם שקט נפשי. כמו כן, חומר הגלם מתכת אינו דליק ולכן במקרה של שריפה, ייקח לשריפה יותר זמן להתפשט, מאשר אם ארון החשמל עשוי עץ שמעצים את השריפה. 

ארון חשמל מתכת- עלויות

כפי שהבנו, לארונות מתכת יש יתרונות רבים, אך, זה לא אומר שזה גורם למחיר להיות יקר יותר. המחירים של ארונות חשמל ממתכת הם מחירים נוחים, ולעתים אפילו זולים יותר מהמחיר של ארונות חשמל מעץ. ישנם ארונות מתכת יקרים יותר מארונות עץ, אך יש לזכור שארונות המתכת עמידים יותר ונשמרים לאורך זמן. לעומת ארונות עץ שיש להחליף כל חמש שנים ארונות מתכת יש להחליף כל חמש עשרה שנים ואף יותר. לכן, לטווח הרחוק ארון חשמל מתכת הוא הבחירה הטובה ביותר. כמו כן, יש לקחת בחשבון שמלבד חומר הגלם, גם דברים אחרים  משפיעים כמו איש המקצוע איתו אתם עובדים, המיקום של ארון החשמל והאם אתם מעוניינים בארון חשמל מעוצב או לא. כל אלה ישפיעו על המחיר הסופי של ארון החשמל. זכרו תמיד שאסור להתפשר על הבטיחות.

דניאל שחם
דניאל שחם

דניאל הוא חשמלאי מוסמך בעל תואר בהנדסת חשמל וניסיון מקצועי של שנים רבות בתחום ארונות החשמל.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!