ארונות חשמל ממתכת

תוכן עניינים

אתם יודעים שאתם צריכים ארון חשמל ואתם יודעים שכל ארונות החשמל שראיתם עד היום הם ארונות חשמל ממתכת, אבל האם אתם חייבים לקנות ארון ממתכת? האם אי אפשר למשל להציב ארון חשמל מעץ שאולי מתאים יותר לעיצוב הדרוש לכם? האם ישנה חובה חוקית להתקין דווקא ארון חשמל ממתכת? מה ההיגיון בשימוש במתכת שמוליכה זרם חשמלי לצורך בנייה של ארונות חשמל, שבהם עובר המון זרם חשמלי? ממי מזמינים ארונות חשמל ממתכת? על שאלות אלו ועוד עונים לכם בשורות הבאות, המומחים של היחידה לארונות חשמל.

ארונות חשמל ממתכת

האם אפשר להזמין ארון חשמל שאינו מיוצר ממתכת?

התשובה היא בהחלט לא. כשאתם מזמינים ארון חשמל, הדבר החשוב ביותר שעליכם להבין הוא, שאתם לא מזמינים פריט ריהוט ולא פריט עיצוב. ארון חשמל הוא פריט פונקציונלי, שחייב לעמוד בתקני בטיחות מחמירים מאוד על מנת למנוע סכנות אש וסכנות התחשמלות. בעבר, לו הייתם מעדיפים דווקא את העיצוב הכפרי בעץ, יכולתם להזמין ארון חשמל מעץ, אלא שהיום ארונות אלה כבר אינם נמצאים בשימוש ולא לחינם. ארונות עץ נטו להישרף בקלות רבה מאוד, הם איבדו מהחוזק המבני שלהם לאורך השנים, סבלו מאיטום נמוך מאוד, נספגו במים וגרמו לתקלות חשמל רבות וזה עוד לפני שדיברנו על סיכוני ההתחשמלות במצבים אלה. מכל הסיבות האלה, הוחלט כי ארונות חשמל ממתכת יהיו ארונות החשמל היחידים שזוכים לתו התקן הישראלי ואין כל אפשרות להתקין ארון אחר בתור ארון חשמל.

מה הופך ארונות חשמל ממתכת לבטוחים כל כך?

מן הסתם, המחשבה הראשונית היא, שבכל מה שקשור לחשמל, עץ הוא הרבה יותר בטוח ממתכת. העץ הוא מבודד טבעי והמתכת היא מוליכה טבעית ואם כך, אז מדוע עושים שימוש דווקא בדגמי ארונות חשמל ממתכת? ובכן, על הסיכונים שעץ יכול לייצר כחומר גלם לייצור ארונות חשמל כבר סיפרנו לכם קודם לכן. כעת נספר לכם גם מדוע מתכת נחשבת לחומר הגלם הטוב ביותר עבור ייצור ארונות חשמל. המתכת היא חומר גלם חזק מאוד ולכן ניתן לייצר באמצעותה בעלי דפנות דקיקות, באופן שמפחית מאוד את עלות הארון מבלי לפגוע בחוזקו המבני. למעשה, ארונות ממתכת הם חזקים יותר מכל ארון אחר והם גם משמרים את חוזקם המבני לאורך עשורים ארוכים ללא שחיקה. באמצעות שימוש במתכת מגולוונת ושכבות מגן, ארונות אלה גם נחשבים לעמידים מאוד בפגעי מזג האוויר ובכלל זה בקרינת שמש ישירה, רוחות, גשמים, לחות ורטיבות, רעידת אדמה. לבסוף, המתכת עצמה היא חומר גלם בעל אטימות הרמטית טבעית וקל מאוד גם לאטום את פתחי ארון המתכת, מה שמאפשר לבודד לחלוטין את חלל הפנים של הארון מן המרחב החיצוני. בכל ארון חשמל מיושמת שכבת בידוד פנימית שמונעת מגע של רכיבי חשמל בתוך הארון עם דפנות הארון. כמו כן, תכנון נכון של הארון יבטיח כי גם חוט חשמל שהשתחרר ממקומו, לא יוכל בכלל להגיע אל דפנות הארון, כך שמדובר באמת בארונות הבטוחים ביותר ולכן גם היחידים שעומדים בתקן.

ממי מזמינים ארונות חשמל?

כפי שאמרנו קודם לכן, ארונות חשמל הם אינם פריטי עיצוב ואינם פריטי ריהוט ולכן לא מזמינים אותם לא בחנויות ריהוט, לא בחנויות אספקה טכנית וגם לא במסגרייה. ארונות חשמל חייבים להיות מיוצרים על פי סטנדרטים מאוד ספציפיים ולעמוד בתקנים הנדרשים בחוק ולכן הם מיוצרים על ידי חברות המתמחות ספציפית בתחום זה. ישנם ארונות המותאמים יותר לסביבה חיצונית ובהם נמצא חוזק מבני רב יותר ורמת איטום גבוהה יותר לצד ארונות המותאמים לחללי פנים. יחד עם זאת, בכל מקרה, את הארון שאתם מזמינים אתם רוצים להזמין אך ורק אצל גורם מורשה, מקצועי ומומחה בתחום של ארונות חשמל ממתכת.

היחידה לארונות חשמל היא אחת החברות המובילות בישראל בתחום התכנון והייצור של ארונות חשמל ומאפשרת לכם להזמין כל ארון חשמל במידות סטנדרטיות מן המדף או הזמנת ארון חשמל בהתאמה אישית באישור מהנדס חשמל. לצד ייעוץ מקצועי וסיוע בתכנון וקבלת החלטה על הארון המתאים ביותר ליישום הספציפי, כל ארונות החשמל המיוצרים על ידי היחידה לארונות חשמל עומדים כולם בתקנים הנדרשים ומגיעים עם אחריות מלאה ללקוח. 

ארונות חשמל ממתכתאנשים רבים מתלבטים באיזה חומר מומלץ לבחור לארון החשמל שלכם. חומרי הגלם בהם נעשה שימוש הם עץ, פח ומתכת. בין אלה, החומר הנפוץ ביותר והיעיל ביותר בו משתמשים הוא המתכת. מלבד לחומר הגלם תוכלו לבחור האם לעצב את ארון החשמל והיכן למקם אותו. ריכזנו לכם מידע רב על ארונות חשמל ממתכת ומדוע כדאי לבחור בהם. 

 

מדוע מומלץ לבחור ארונות חשמל ממתכת?

ארונות חשמל ממתכת נחשבים לבחירה הנפוצה והיעילה ביותר. לא תמיד היה כך. בעבר, חומר הגלם הנפוץ ביותר ממנו היו עשויים ארונות החשמל היה עץ. אך עם השנים, הבינו שהעץ אינו חומר בטיחותי לארונות חשמל, מהסיבה הפשוטה שבמקרה של שריפה העץ מתלקח ולא מונע או מעכב את השריפה. בעקבות כך, התחילו להשתמש יותר ויותר בארונות חשמל מפח או ממתכת. שני חומרי גלם אלה מספקים מענה איכותי על צרכי הבטיחות והנוחות. הבחירה במתכת הפכה לנפוצה יותר בגלל שהיא מעניקה יתרונות רבים יותר. חשוב לזכור שאם בוחרים בארון חשמל מתכת יש לוודא כי נעשתה הארקה לארון החשמל. 

מה היתרונות של ארונות חשמל ממתכת?

עמידות גבוהה

המתכת נחשבת לחומר איכותי ועמיד מאוד שיכול להיות בשימוש למשך שנים ארוכות. לעומת ארונות חשמל עשויים עץ או פח, ארונות חשמל ממתכת נחשבים לעמידים ביותר. גם אם ארון החשמל שלכם ממוקם בחוץ וחשוף יותר לנזקים כמו נזקי מזג האוויר, הבחירה במתכת תעניק לארון החשמל שלכם חיים ארוכים. ארונות חשמל מעץ נחשבים להכי פחות עמידים כיוון שלעץ יש בלאי גבוה מאוד. ארונות חשמל ממתכת מיוצרים מחומרים איכותיים מאוד ובנוסף לכך עוברים תהליכים מדוקדקים על מנת להבטיח עמידות לאורך זמן של צבע, מידות  מדויקות, אטימות מוחלטת ועוד. 

תו תקן

כאשר אתם משפצים את הבית או מחליפים את ארון החשמל אתם חייבים לקבל אישורים רבים ולעמוד בדרישות בטיחות רבות. המתכת נחשבת לחומר בטיחותי יותר מעץ או פח. על מנת לעמוד בתו התקן הנדרש ארונות חשמל ממתכת חייבים להיות מחוברים להארקה לצורך בטיחות מקסימלית. 

אטימות

ארון חשמל חייב להיות אטום כמו שצריך. ככל שארון החשמל אטום יותר כך הוא נחשב לבטיחותי יותר. כיום, יש ארונות חשמל ממתכת בעלי מנגנוני נעילה חדישים. מנגנוני הנעילה החדישים מאפשרים אטימה מוחלטת של ארון החשמל. אטימה זו הופכת את ארון החשמל לבטיחותי יותר ובמקרה של שריפה, העשן נחנק כיוון שלא מקבל חמצן. בזכות כך השריפה יכולה להמנע. כמו כן, מנגנוני הנעילה מונעים מילדים להצליח לפתוח את ארון החשמל וכך מונעים אסון. 

נראות

כיום אחד הדברים ששמים עליהם דגש הוא הנראות של ארון החשמל. אנשים רבים רוצים שארון החשמל שלהם יהיה מעוצב ולא רק דלת לבנה ובנאלית. במקרה של קירות מעוצבים כמו קיר עם חיפוי אבנים ירושלמיות לדוגמא, אנשים רבים רוצים שארון החשמל ישתלב עם הקיר ויראה כמקשה אחת. ארונות חשמל ממתכת מאפשרים עיצובים מיוחדים במגוון סגנונות שונים, תוך הקפדה על תו התקן הנדרש. אם אתם רוצים ארון חשמל מעוצב, אסתטי, בטיחותי ועמיד הבחירה במתכת היא הבחירה הטובה ביותר.

בטיחות

ארונות חשמל ממתכת נחשבים לארונות החשמל הבטיחותיים ביותר. האטימות הטובה שלהם, מנגנוני הנעילה החכמים והעובדה שהם נשמרים במצב טוב לאורך זמן, יתנו לכם שקט נפשי. כמו כן, חומר הגלם מתכת אינו דליק ולכן במקרה של שריפה, ייקח לשריפה יותר זמן להתפשט, מאשר אם ארון החשמל עשוי עץ שמעצים את השריפה. 

ארון חשמל מתכת- עלויות

כפי שהבנו, לארונות מתכת יש יתרונות רבים. יתרון נוסף הוא שהמחיר של ארונות המתכת אינו יקר. המחירים נוחים. כמו כן יש לקחת בחשבון שהשקעה בארון חשמל ממתכת היא השקעה לטווח ארוך כיוון שהחומר עמיד ואיכותי. ישנם גורמים שונים המשפיעים על המחירים של ארונות ממתכת. לאיש המקצוע מולו אתם עובדים יש השפעה על המחיר. כל איש מקצוע מתמחר באופן שונה. חשוב לזכור תמיד שארונות חשמל יכולים להיות פצצה מתקתקת. אל תתפשרו בכל הקשור אליהם. תמיד וודאו שהארון בטיחותי ושאיש המקצוע לא מתפשר בעבודה. זכרו שעדיף להשקיע קצת יותר כסף על איש מקצוע איכותי ואמין מאשר להתאכזב ולהיות בסכנה. גורמים נוספים המשפיעים על המחיר הם המיקום של ארון החשמל. אם הארון חיצוני הדבר ישפיע על המחיר. בנוסף, אם אתם בוחרים לעצב את ארון החשמל שלכם המחיר יעלה בהתאם. 

דניאל שחם
דניאל שחם

דניאל הוא חשמלאי מוסמך בעל תואר בהנדסת חשמל וניסיון מקצועי של שנים רבות בתחום ארונות החשמל.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!