תעלות חשמל מעוצבות

תוכן עניינים

התקנת תעלות חשמל היא דבר חשוב מאוד המונע ביצוע חציבה בקיר לצורך העברת חוטי חשמל. כדי לשמור על האסתטיקה של הבית, אין ספק שכדאי ליצור עבור הכבלים של החשמל והתקשורת בבית תעלות חשמל מעוצבות. ישנם סוגים שונים של תעלות חשמל מעין אלה וחשוב מאוד שכל אדם יבחר תעלות חשמל מעוצבות המשתלבות בעיצוב ביתו באופן הרמוני ותורמות לאסתטיקה ולעיצוב הדקורטיבי של הבית.

מהן תעלות חשמל?

תעלות חשמל הן למעשה תעלות אשר דרכן עוברים כבלי החשמל והתקשורת שבבית העשויים מנחושת או פח. חשוב מאוד לדאוג למערכת תעלת חשמל תקינה ואיכותית וכן להקפיד על עבודה יסודית וזאת כדי לא תתרחש זליגה של זרם החשמל, דבר שיכול להוות נזק רב לרכוש ואף פגיעה בנפש האדם. מעבר לעובדה שתעלות חשמל הן רלוונטיות מאוד בשל צורך בטיחותי, הן גם רלוונטיות לצורך שמירה על האסתטיקה בבית ועל העיצוב שלו. כבלים חופשיים בבית, פוגעים בסדר ובאסתטיקה והם כמובן הופכים את הבית לפחות דקורטיבי ויפה. על כן, כדאי מאוד לשלב תעלות חשמל מעוצבות, אשר יאפשרו לכל אדם להסתיר בצורה הטובה ביותר את הכבלים השונים ולהעניק לביתו מראה טוב.

כיצד מתקינים תעלות חשמל מעוצבות?

לצורך התקנת תעלות חשמל מעוצבות, יש לבצע שני שלבים חשובים. השלב הראשון הוא שלב הזיהוי שבמהלכו יש לאסוף את כל המידע הנחוץ לצורך ההתקנה של כל התעלות לרבות בדיקת חשמל, החל מהמקום שבו עתידים להתקין את תעלות החשמל, גודל תעלות החשמל הנדרש וסוג תעלות החשמל המותאמות לתנאי הסביבה השונים בבית. השלב השני הוא כמובן שלב הביצוע. מדובר על שלב ההתקנה עצמו. על פי השלב הראשון שבו מגבשים את הדרך והתוכנית, מבצעים את ההתקנה. יש להקפיד בשלב זה על סביבת עבודה סטרילית שלא מהווה בעיה כלשהי בעת ההתקנה.

סוגים של תעלות חשמל מעוצבות

הנה כמה סוגים של תעלות חשמל מעוצבות פופולריות ביותר:

תעלת מחיצות- מדובר על תעלת פלסטיק רגילה המחולקת לשני תעלות נפקדות המנתבות את הזרם החשמלי. הדבר מאפשר גם לשימוש נוסף בתעלה, בין אם הוא מיועד לעוד כבלים של חשמל ובין אם הוא מיועד לכבלים של תקשורת. תעלה נוספת היא תעלת אלומיניום. מדובר על תעלה דקורטיבית, אשר מיועדת לתשתית חשמל ותקשורת. תעלת אלומיניום נחשבת למעוצבת ויקרה למדי. בוחרים להתקין אותה בעיקר בבתי יוקרה, אך אם אתם מעוניינים לשמור על העיצוב של ביתכם, אין ספק כי תעלה מעין זאת יכולה לסייע לכם לעשות זאת בצורה הטובה ביותר.  גם תעלת מתכת עם פרופיל U ידועה כיום כתעלה ששומרת על האסתטיקה והדקורטיביות בכל מקום שהיא מותקנת בו.

עוד סוג של תעלה היא תעלת PVC- מדובר על תעלה נפוצה מאוד בתחום החשמל. היא מורכבת מפלסטיק רגיל ותואמת לכל סוגי הקירות המוכרים. היא משמשת גם כמעכב חומר בעירה וכך היא מונעת העברה של אש ממקום למקום במקרה שפורצת שריפה. התעלות הללו מגיעות בגדלים שונים וניתן להתאים אותן לכל מבנה.

עוד תעלה היא תעלת רשת אשר תלויה מהתקרה. התעלה המדוברת מסייעת בשמירה על יעילות ואסתטיקה מיטבית.

גם צינורות ספירליים וצינורות קשיחים המשמשים כתעלות שמיוצרות כמקשה אחת שניתן להתקין באופן חיצוני ישירות על הקיר. צינורות ספירליים לחשמל הם גמישים יותר ומשמשים לתיעול של חוטי החשמל בתעלה. הם מתאימים לחיבורים מסתעפים וחיבורים ישרים.

חשוב לדעת כי התעלות המחולקות מאפשרות התקנת גופי תאורה באותה התעלה והן מתאימות במיוחד עבור בתים פרטיים ומשרדים המעוניינים לשמור על המראה מעוצב ודקורטיבי שלהם. ניתן לבחור בתעלה באותו הצבע של הקיר או של כל מקום אחר שבו היא מותקנת, על מנת שהיא תיטמע בעיצוב הקיים ולא משפיע עליו לרעה באופן כלשהו.

דניאל שחם
דניאל שחם

דניאל הוא חשמלאי מוסמך בעל תואר בהנדסת חשמל וניסיון מקצועי של שנים רבות בתחום ארונות החשמל.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!