איזה בידוד מומלץ בין חדרים

תוכן עניינים

בעת בניית הבית שלנו אנחנו חושבים בעיקר על בידוד תרמי חיצוני, וכשמדובר על בתים ותיקים יותר נראה שלכולם בידוד חיצוני ברמה גבוהה, אך כשמדובר בקירות הפנימיים של הבית הבידוד פחות איכותי. כולנו רוצים לחזור לחדר חם ונעים, כדי שנוכל ליהנות מחדרים כאלה בבית עלינו לוודא שהם מבודדים מספיק. ברגע שחדרי הבית השונים זוכים לבידוד איכותי, קל יותר לקרר ולחמם את הבית במהלך השנה. פעולה זו תחסוך אנרגיה, תסייע לחסוך כסף רב וגם תנעים את השהות בתוך החדרים השונים בבית במהלך כל השנה. אז איך עושים זאת נכון? כדאי להמשיך לקרוא. 

חשיבות הבידוד בין החדרים בבית

ישראל על אף היותה מדינה קטנה מאוד טומנת בחובה מגוון טמפרטורות בכל זמן נתון במהלך השנה. בחורף קר מאוד בצפון ובאזור ירושלים ובלילות בנגב, ובמהלך היום חם מאוד בכל אזור המרכז ובאזורים שונים בארץ גם ישנה לחות גבוהה. כדי להתמודד עם מגוון הטמפרטורות יש לוודא כי הבידוד בבית איכותי, אך לא די בבידוד חיצוני ופנימי כדי להצליח ולהחזיק את הטמפרטורות בין הקירות. יש לוודא כי הדלתות ותחתית הדלתות סגורות היטב ומספקות בידוד מרעש וטמפרטורות, כמו גם החלונות. 

הבידוד בין החדרים יאפשר למנוע רעשי אקוסטיקה אך חשוב מכך – הוא יסייע לשמור על הטמפרטורה בחדר ובכל יחסוך אנרגיה רבה. בערב למשל, כאשר מעוניינים לחמם רק את חדרי השינה, בבידוד המתאים לא יהיה צורך לחמם בטמפרטורות גבוהות או לאורך כל הלילה, דבר שיוביל גם לחיסכון כספי משמעותי. 

חומרי בידוד מומלצים לבידוד בין קירות החדרים

ישנם כמה סוגים של חומרים המשמשים לבידוד תרמי וגם אקוסטי בין החדרים בבית. החומרים משמשים בעיקר לבניה קלה וניתן להוסיף אותם לבית קיים בקלות רבה. כמובן שקירות בטון נחשבים למבודדים יותר מקירות גבס, אך גם כאשר ישנם קירות גבס פנימיים בתוך הבית, ניתן להוסיף להם חומרי בידוד: 

יריעות אלומיניום – יריעות אלומיניום יכולות להגיע בגדלים מגוונים וגם בעובי משתנה, הם מתאימים לבידוד קירות וגגות, הם לא יקרים מידי ועמידים במיוחד נגד אש ונגד לחות.

קלקר – הפוליסטירן המוקצף מוכר לכולנו בתור קלקר וכדי לעשות בו שימוש כחומר בידוד ניתן להשיגו במגוון רחב של גדלים ורמת דחיסות. מדובר בחומר זול במיוחד וזהו היתרון הברור שלו למול חומרים אחרים, החיסרון שלו הוא שהוא אינו עמיד בפני מכרסמים.

צמר סלעים – הבידוד באמצעות צמר סלעים מתאים לצרכים תרמיים ואקוסטיים כאחד, והוא מגיע ברמות דחיסות שונה בלוחות או במזרונים והוא משמש בעיקר בבניה הקלה של קירות הגבס. יתרונותיו הם עמידותו לריקבון ולמזיקים והוא אינם משנה את צורתו עם השנים, חסרונו היחיד הוא בעובדה שהוא לא גמיש כמו צמר הזכוכית. 

צמר זכוכית – צמר הזכוכית מגיע כמזרון או גליל והוא נחשב ליעיל במיוחד. החומר עמיד במיוחד נגד מזיקים ועובש אך אם לא מקבעים אותו היטב הוא עלול ליפול עם הזמן ולאבד מהשפעתו. 

צמר אדמה מינרלי – חומר זה דומה מאוד בתכונותיו לצמר הזכוכית ולצמר הסלעים, וגם הוא משמש בבניה הקלה. הוא נחשב לחומר יקר יותר מהחומרים האחרים, אך הוא גמיש במיוחד ואין לו ריח לוואי.

דניאל שחם
דניאל שחם

דניאל הוא חשמלאי מוסמך בעל תואר בהנדסת חשמל וניסיון מקצועי של שנים רבות בתחום ארונות החשמל.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!