דלת ארון חשמל ביתי

תוכן עניינים

דלת ארון חשמל ביתי עשויה להיחשב כדבר שולי עוד בשלבי הקמת הבית, אך לאחר שהשקעתם כל כך בעיצוב הבית והזנחתם דווקא את ארון החשמל, שמים לב עד כמה היא קריטית. ארון חשמל ביתי יכול להיות בתוך חלל הבית, או במסדרון בכניסה לבית. לפניכם כמה טיפים שיועילו לכם בבחירת דלת ארון חשמל ביתי.

דלת ארון חשמל ביתי

דלת ארון חשמל ביתי מעוצבת

אם כבר יש לכם ארון חשמל בבית ולא מדובר על בית שזה עתה נמצא בשלבי בנייה, ישנה אפשרות לחדש את ארון החשמל שלכם. בדרך כלל דלת ארון חשמל סטנדרטית תהיה בצבע לבן ועשויה ממתכת, פח או עץ. השקעתם כל כך הרבה מחשבה על נראות הבית, והשארתם את ארון החשמל "ערום"? אין לכם ממה לחשוש, בעזרת עיצוב חכם תוכלו להפוך את ארון החשמל לחלק מעיצוב הבית.

הבחירה לעיצוב דלת ארון החשמל יכולה להיות באמצעות הצבת תמונה על דלת ארון החשמל, עם זאת יהיה מדובר בפעולה מסורבלת לפתוח בכל פעם את ארון החשמל, ניתן להציב גם מראה על אותו אזור אך עדיין ניתקל באותה בעיה.

אחד הפתרונות היעילים ביותר לעיצוב דלת ארון החשמל הוא באמצעות חיפוי על ידי בעל מקצוע. ישנם אפשרויות רבות ומגוונות לבחירת חיפוי ארון החשמל. אם הקיר שלכם עשוי דק, תוכלו לבחור בחיפוי בעל אותה נראות, כמו כן לגבי חיפוי דמוי אבן והלאה…

עוד אפשרות שעומדת לרשותכם היא עיצוב בטעם אישי, זאת אומרת שאתם פונים אל בעל המקצוע ומתאמים ציפיות לגבי איך תרצו שיראה ארון החשמל. כל בעל מקצוע יציע לכם פתרונות יצירתיים אשר עומדים בתו התקן הנדרש לארונות חשמל.

דלת ארון חשמל ביתי – בטיחות

הסיבה לכך שיש צורך בליווי מקצועי ולא מומלץ לחשוב על דרך יצירתית לעצב את ארון החשמל שלכם היא מסיבה בטיחותית. ארון החשמל אמנם נראה תמים, אך במקרה בו יש קצר בין חוטי החשמל או שמתחוללת שריפה באזור המקום, ארון החשמל יכול להפוך את הבית לכאוס אחד גדול. לכן יש חשיבות בעמידה בתו התקן הנדרש.

לדוגמא, כאשר מדובר על חיפוי עשוי עץ ואילו גם דלת הארון עצמה עשויה עץ, במקרה של שריפה העץ לא יעכב את השריפה אלא יעצים אותה. כמו כן, יש חשיבות לאטימות של דלת ארון החשמל, ככל שהאטימות יותר מקצועית כך העשן נחנק והשריפה יכולה להימנע או להתעכב. תו התקן הנדרש צריך להיות מתואם לחברת החשמל ולכיבוי האש. בנוסף, מיקום ארון החשמל הוא קריטי, צריך לבחור במקום סגור יחסית ולבחון האם ישנם חומרים דליקים בקרבת מקום. לכן, לפני שאתם חושבים על עיצוב מרהיב וחדשני, בחנו האם עיצוב זה עומד בתקני הבטיחות הנדרשים.

דלת ארון חשמל ביתי – עץ, מתכת או פח?

אם אתם נמצאים בשלבי בנייה או רוצים לחדש את ארון החשמל, הבחירה שלכם תהיה בין דלת ארון עץ, מתכת או ארון פח. כיום כבר לא משתמשים בדלתות עץ בשל עניינים בטיחותיים, וכמו כן בגלל הבלאי הגבוה שיש בעץ בשל תנאי מזג אוויר שונים אשר יכולים לכווץ את העץ, לסדוק ולגרום לדהייה. האפשרויות שלכן יהיו בין דלת מתכת ובין דלת פח, שתי הבחירות יכולות לתרום לכם מבחינה עיצובית ובטיחותית. עם זאת, דלת מתכת הינה נפוצה יותר ונחשבת לבטיחותית ביותר. 

דלת ארון חשמל ביתי – כמה זה עולה לי?

דלת ארון חשמל ביתי בשל עצמה אינה יקרה, מדובר על מצרך חובה בכל בית. המחיר נקבע על פי איש המקצוע מולו אתם עומדים, אנו מאמינים כי בנושא זה אין להתפשר. יש לבחור בקפידה את בעל המקצוע שיבטיח לכם דלת תקינה, אטומה כראוי אשר עומדת בתקנים הנדרשים. המחיר מתייקר כאשר מדובר על עיצובים שונים, ישנם עיצובים יקרים ויקרים פחות. 

על מנת שתוכלו לקבל מחיר מדויק עליכם יהיה לפנות לאיש מקצוע. כיום ישנן מספר חברות אשר מתמחות בעיצוב ובניית ארונות חשמל מקצועיים. חידוש ארון חשמל יהיה זול יותר ואילו בנייה של ארון חשמל מאפס יקרה יותר. כל עוד ארון החשמל עומד בתקנים, תוכלו לבחור רק בדלת ארון חשמל בעלת עיצוב ייחודי שכן היא היחידה שמשפיעה על הנראות החיצונית.

דניאל שחם
דניאל שחם

דניאל הוא חשמלאי מוסמך בעל תואר בהנדסת חשמל וניסיון מקצועי של שנים רבות בתחום ארונות החשמל.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!