איך מאתרים נזילות מים?

תוכן עניינים

לפעמים פתאום אנחנו שמים לב לדליפות, דבר המעלה חשד כי אולי ישנה נזילה סמויה וקשה לדעת מהיכן היא מגיעה. יש אינספור סימנים ונזקים היכולים להיווצר מנזילה אבל יש גם לא מעט פתרונות לאיתור ולתיקון הנזילה. אם בעבר היה מאתגר ולא פשוט כלל וכלל לאתר נזילות, היום באמצעות הידע שנצבר במהלך השנים בשילוב טכולוגיות מתקדמות, ניתן לאתר נזילות ואפילו מורכבות באופן יחסית יהיר, מהיר ואיכותי. רוב האנשים במקרה של נזילות מים פועלים בלחץ, לכן ריכזנו עבורכם כאן את כל הפרטים החשובים מבלי לעשות את כל הבירורים שמסביב. בשורות הבאות נציג בפניכם את הסימנים להיווצרות נזילהעל ידי המומחים של חברת NUFLOW המתמחה באיתור נזילות, הנזקים שיכולים להיגרם כתוצאה מנזילה ומהם הדרכים לאיתור נזילות. דבר אחד אתם צריכים לבדוק לפני שאתם מזמינים מומחה לאיתור נזילות, שהוא גם עוזר לכם לתקן את הנזילה ולא רק מספק לכם את הממצאים.

מהם הסימנים לנזילה?

יש אלפי סיבות וסימנים מקדימים לנזילה, גלויה או סמויה, בחורף קל להאשים את מזג האוויר ובקיץ מקלים על החומרה של המצב. חשוב לשים לב אליהם ולהעניק להם את מלוא תשומת הלב הנדרשת לטיפול ראוי ולצמצום הנזקים ככל הניתן.

מה הם הסימנים הנפוצים לנזילות מים?

  • ריח של עובש בבית
  • סימני רטיבות
  • קילופים של הקירות
  • סימנים של עובש או סימנים שחורים על הקירות
  • דליפת רצפות או קירות

מהם הנזק הבריאותי שנגרם מנזילה שהוזנחה?

איתור נזילות במצלמה טרמית עם מומחים של תדמור טכנולוגיות או נזילות יכולות לקרות בכל עונות השנה, ובכל מקום בארץ מאלפי סיבות שונות וכשהן מוזנחות ולא מטופלות היטב, מעבר לנזק במבנה שדליפה כזו עלולה לגרום, כמו חלחול המים לאזורים נוספים, רטיבות בבניין או לחות.
לחות ורטיבות הם דבר שאינו מועיל לבריאותנו, זו עוד סיבה לאיתור הנזילה. חשיפה מתמשכת ללחות עשויה להוביל לכאבי ראש, שיעול, עיניים אדומות ונזלת כרונית. יש גם נזקים נוספים שיכולים להיגרם כתוצאה מנזילה כמו למשל פגיעה בערך הנכס. לכן, בהיותכם מגלים נזילה או סימנים לנזילה, כדאי להזמין בעל מקצוע כמה שיותר מהר.

אז מה הן בעצם הדרכים לאיתור נזילת מים?

על מנת לאתר נזילה סמויה בתוך מבנה צריך למצוא איש מקצועי איכותי ומקצועי (ההמלצה הרווח היא גם לא להתפשר על המחיר) על מנת שהאיתור יתבצע בצורה הטובה ביותר בצורה נקודתית באמצעות אחד מהעזרים הטכנולוגיים הבאים, שעוזרים לאתר את הנזילה ללא שבירת קירות והתייקרות המחיר:

  • איתור נזילות בעזרת גז עם צבע
  • איתור נזילות בעזרת קול
  • איתור נזילות בעזרת מצלמה תרמית

אחרי איתור הנזילה, צריך להבין ממה היא נובעת ולפי כך לתקן אותה, אם זה כרוך בהחלפת הצנרת או החלפת ברזים דולפים ובאמצעות הטכנולוגיה של היום, ניתן לתקן את הנזק ללא שבירת קירות או חפירה ברצפה או שבירה מינימלית ומקומית, תלוי בממצאים, בסיבות ובדרכי הטיפול בנזילה.

דניאל שחם
דניאל שחם

דניאל הוא חשמלאי מוסמך בעל תואר בהנדסת חשמל וניסיון מקצועי של שנים רבות בתחום ארונות החשמל.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!