איך עובד שער חשמלי

תוכן עניינים

שער חשמלי משמש אותנו בבתים פרטיים, בתי עסק ומפעלים בסדרי גודל משתנים.  רוב השערים החשמליים מופעלים באמצעות שלט רחוק או אפליקציה, כאשר נשלחת פקודה לראש המנוע מנגנון הפתיחה פועל ופותח את השער. ישנם סוגים שונים של שערים חשמליים ולכל אחד מהם מנגנון פתיחה משלו, כאשר סוגי השערים נחלקים גם לתתי תחומים נוספים של חומרי גלם, החל בעץ וכלה במתכת ואלומיניום. כיצד המנגנון עובד? נענה על כל השאלות בכתבה שלפניך, כדאי להמשיך לקרוא. 

כיצד עובד שער חשמלי?

מנגנון השער החשמלי מורכב ממנוע, מבנה השער החשמלי ומערכת הפעלה שיכולה להיות שלט רחוק או אפליקציה. כשמדובר על שלט רחוק, בדרך כלל ניתן להפעיל את השער החשמלי כאשר נמצאים בקרבת מקום אליו בלבד, כאשר מדובר באפליקציה, בדרך כלל ניתן להפעיל את השער החשמלי גם מרחוק. בלחיצה על פתיחה בשלט או באפליקציה מתקבלת פקודה במנוע ומתבצעת הפתיחה. לרוב, כדי לסגור את השער החשמלי יהיה צורך בלחיצה נוספת. 

מנגנוני ההפעלה בשערים חשמליים

מנגנוני ההפעלה בשערים חשמליים משתנים על פי סוג השער: 

שער גלילה חשמלי – בשער זה קיים גלגל מוסתר של שלבי אלומיניום אשר יורדים ועולים על פי פקודה לסגירת החנייה. מדובר על אחד מסוגי השערים הנפוצים בבתים פרטיים כיוון שהמנגנון מאפשר חיסכון מקסימלי של מקום בשל העובדה שהגלילה עצמה נמצאת במיקום גבוה ואינה תופסת מקום כלל. בנוסף שער גלילה חשמלי מספק פרטיות והנה מקסימליים למכונית ולאזור המוסך הביתי. בלחיצה על שלט או על כפתור המנגנון שולח הוראה להעלות את השער כלפי מעלה, ישנו ציר שמתחיל להסתובב תוך שהוא אוסף אליו את השלבים בגלגל מוסתר לפתיחה וסגירה של החניה. 

שער חשמלי נגרר – שער נגרר מתאים בדרך כלל לחצרות פרטיים בהם קיים שטח מספיק לשער להיפתח לצד הגדר מבלי שהדבר יהווה הפרעה או סכנה. בדרך כלל המנוע ימצא בסמוך לאזור הגרירה והוא צריך להיות פנוי ממכשולים ושיחים. כאשר לוחצים על לחצן האפליקציה או השלט הרחוק, המנוע מופעל ומתחיל לגרור את השער על גבי מסילה הצידה. לרוב, כדי לסגור את השער יש צורך ללחוץ שוב על כפתור ההפעלה. 

שער חשמלי כנף – שער כנף יכולה להיות בעל דלת אחת או שתי דלתות. במנגנון זה המנוע נמצא בסמוך לשער ובלחיצה על הכפתור השער נפתח הצידה. יש צורך בשטח פנימי שמאפשר זאת, כיוון ששערי כנף לא אמורים להיפתח לשטח הציבורי. עוד כדאי לדעת כי מדובר על מנגנון שקט בדרך כלל, בוודאי לעומת השערים האחרים. 

שער חשמלי מתרומם – שער זה בדרך כלל נבחר למוסכים ביתיים בהם אין אפשרות למנגנונים אחרים. במנגנון זה, כאשר ישנה הפעלה של המערכת, השער נפתח כלפי מעלה אך לא בקו ישר, אלא תוך הכנסת הכנף באמצעות זרועות לחלק העליון של תקרת המוסך. 

לסיכום, מנגנוני ההפעלה של השערים החשמליים דומים, אך בכל סוג של שער הפתיחה והסגירה של השער החשמלי נעשית על פי מבנה השער. הבחירה במנגנון צריכה להתבצע על פי התנאים והמגבלות בשטח ועל פי הצרכים האישיים עבור החניה. בסופו של דבר המטרה היא ליצור חניה נוחה, בטוחה עבור הרכב וקלה להפעלה.

דניאל שחם
דניאל שחם

דניאל הוא חשמלאי מוסמך בעל תואר בהנדסת חשמל וניסיון מקצועי של שנים רבות בתחום ארונות החשמל.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!