ציוד בטיחות בעבודה – חובה בכל עסק

תוכן עניינים

בכל עבודה ישנם סיכונים שחובה להכיר אותם לפני שיוצאים לדרך. הבעיה בחלק גדול מהמקרים היא שמתעלמים מאותם סיכונים ונוטים לטאטא אותם מתחת לשטיח. עם זאת הסיכונים קיימים, אי אפשר להתכחש לעובדה הזאת גם אם מנסים. במקום לנסות להתעלם מהסיכונים, מדוע שלא תתמודדו כראוי? במקום העבודה האחריות היא לא רק עליכם אלא על כל שאר העובדים שנמצאים אתכם. ציוד בטיחות בעבודה הוא ציוד שנועד לאפשר לכם לבצע את אותה העבודה בצורה בטוחה. פריט אחד מסוים יכול לעשות את ההבדל בין עבודה בטוחה לבין עבודה מסוכנת. תזכרו תמיד כי שימוש בציוד בטיחות בזמן העבודה הוא קודם כל אינטרס שלכם.

תשמרו על כל העוסקים במלאכה

אף אחד לא ירצה לוותר על ביצוע עבודות מסוימות רק בגלל שהן מסוכנות. עם זאת הדרישה הבסיסית של העובדים תהיה לדעת כי הם לא מסכנים את עצמם. ציוד בטיחות בעבודה הוא ציוד שיאפשר לבצע את העבודה באופן בטוח ואחראי. הרצון הטבעי הוא לשמור על העובדים ולאפשר להם לחזור לבית בשלום ללא אף נזק. זה לא יקרה אילולא יהיה להם את הציוד הדרוש לבצע את העבודה בצורה טובה ובטוחה. לצערנו כל מיני תחליפים שקיימים לציוד הקיים עשויים להסב יותר נזק מתועלת. תוודאו היטב כי מדובר על ציוד שיאפשר לכם לבצע את המלאכה בדיוק לפי כל הכללים.

תבצעו את העבודה בצורה מהירה

כל עבודה שמביאה איתה סכנות עשויה להיות עבודה שמבצעים אותה בצורה איטית ומבוקרת. ברגע שהעובדים מצטיידים בציוד בטיחות בעבודה ניתן יהיה לזרז את התפוקה. לא קיים החשש שמא יקרה לאחד מהעובדים משהו כתוצאה מהעבודה. בשונה מעבודות אחרות שיתבצעו באיטיות רק בגלל שלא קיים הציוד הדרוש. פתאום ניתן יהיה לראות כי התפוקה של העסק עולה בצורה מהותית ומשמעותית. העניין הזה יכול לעשות את ההבדל בין הצלחה לבין כישלון בפעילות העסקית כולה. השאיפה תהיה להביא את עצמכם למצב שבו העסק עובד בקצב מסחרר. רתמת בטיחות לעבודה בגובה או כל ציוד בטיחות אחר נועדו לשם כך.

תעלימו את הסיכוי לתביעות

תביעות מצד עובדים יכולים להגיע בכל מיני הקשרים ומכל מיני סיבות. מה שאתם צריכים לעשות זה שתצטרכו להעלים את הסיכוי להתמודד איתם. כלומר תצטרכו לנסות להביא את עצמכם לחוף מבטחים בהקשר הספציפי הזה. העלמת הסיכוי לתביעות יקרה רק אם תשתמשו בציוד הנדרש על פי החוק. ציוד בטיחות בעבודה הוא לא רשות, ישנם מקרים שבהם החוק מחייבת אתכם להשתמש בו. לפיכך תצטרכו להביא את עצמכם למצב שבו אינכם עושים לעצמכם צרות. תוכלו לבחור את הציוד שמתאים לכם בהתאם לסוג העבודה שאותה אתם מבצעים. קיימים סוגים רבים של אופציות, לכל ציוד לבטיחות בעבודה יש פלוסים ויש מינוסים משלו.     

דניאל שחם
דניאל שחם

דניאל הוא חשמלאי מוסמך בעל תואר בהנדסת חשמל וניסיון מקצועי של שנים רבות בתחום ארונות החשמל.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!