ארונות פח

תוכן עניינים

ארונות פח

ארונות חשמל הם אחד החלקים הכי משמעותיים בכל בית. כיום, בחברה המערבית המודרנית, אף אחד לא יכול להסתדר ללא חשמל. למעשה ללא חשמל או מים, לא נוכל להתקיים בחברה המערבית. החשמל מספק לנו מקרר ומוצרי חשמל נוספים שבעזרתם אנו מכינים אוכל. אך חשוב להבין, שמלבד הצורך בארונות חשמל, ארון חשמל יכול להיות מסוכן מאוד ובמקרים שהוא הורכב לא כהלכה, מספיקה תקלה קטנה שתגרום לשריפה ותסכן את חיי משפחתכם. 

 

מדוע מומלץ לבנות ארונות פח?

ישנם מספר חומרים שונים שמהם ניתן לבנות ארונות חשמל. בעבר, החומר הנפוץ ביותר לארונות חשמל היה עץ. עם השנים הבינו שהעץ הוא חומר לא טוב שכן הוא אינו עמיד בפני שריפות והוא חומר דליק. במקרה של תקלה בחוטי החשמל העץ יידלק ועלול לגרום לשריפה גדולה אף יותר. לכן, עם השנים חיפשו חומרים אחרים שמהם יוכלו לבנות ארונות חשמל. אחד החומרים היעילים הוא פח. כיום ארונות פח נפוצים מאוד וניתן למצוא ארונות פח כמעט בכל בית. חשוב לקחת בחשבון שארונות פח אינם עמידים בפני שריפות, אך לעומת העץ, ארונות פח יעכבו את השריפה. 

חשוב לזכור שבמידה וארונות חשמל לא מורכבים או בנויים כהלכה, הם מהווים סכנה לרכוש ולחיי אדם כאחד. אם תהיה תקלה בארון החשמל והוא לא יעמוד בתקנים הנדרשים, זו סכנה גדולה לכם ולמשפחתכם. לכן, על מנת שלא ייגרם אסון וודאו שארון החשמל עומד בתקנים. אל תקלו ראש בכל הנוגע לבחירת איש מקצוע וודאו שעומד מולכם אדם אמין, מנוסה ומקצועי שיודע את העבודה ומבצע אותה על הצד הטוב ביותר. 

בטיחות

למרות שארונות פח נחשבים לבטיחותיים הרבה יותר מארונות עץ, חשוב להבין, שגם בארונות פח הבנויים באופן שגוי קיימת סכנה גדולה. במידה שאיש המקצוע שמרכיב את ארון החשמל לא יעשה עבודה טובה, בטיחותו של ארון החשמל תרד. על מנת שארונות פח יהיו בטיחותיים ויעמדו בתקנים הם חייבים להיות ממוגנים ואטומים על פי הנהלים הכתובים בחוק. יש ליצור בידוד מוחלט מפני פגיעות חיצוניות בארונות פח. כמו כן, מבחינה אסתטית יכולה להיווצר חלודה על ארונות פח. לכן, אנשי מקצוע רבים מנסים למנוע את הצטברות החלודה על ידי ציפוי ארונות הפח בצבע. הציפוי בדרך כלל יהיה גם חיצוני וגם פנימי וכך ימנע את חמצון הברזל. 

האם המיקום משפיע?

המיקום בהחלט משפיע על יעילותם של ארונות פח. מרבית המקרים ארונות חשמל ימוקמו בתוך הבית. אך, ישנם מקרים בהם ארון החשמל ממוקם בחוץ וחשוף לתנאי מזג האוויר השונים. אלא אם אתם בונים בית חדש, כנראה שלא תהיה לכם השפעה על המקום בו יהיה ארון החשמל. לכן, במידה ואתם מתגוררים בבית בו ארון החשמל הוא חיצוני, וודאו שארון החשמל אטום וממוגן כמו שצריך. במידה וגשם ייכנס לארון החשמל הוא יכול לגרום לקצר וכתוצאה מכך לשריפה. שמש יכולה לחמם את החוטים ובמידה שהם ישנים הם יכולים להידלק ולגרום לשריפה. לכן, אטימות הארון חשובה מאוד לבטיחותכם. כמובן שבמידה והארון ממוקם בתוך הבית, מזג האוויר לא משפיע עליו ולכן הדבר פחות מסוכן. אך גם בתוך הבית יש לוודא שארון החשמל אטום כמו שצריך. 

ארונות פח מעוצבים

ישנם אנשים רבים המעוניינים בארונות חשמל מעוצבים. ארון חשמל במקרים רבים יכול להיות חלק מכוער ובנאלי בקיר. לכן, על מנת שהוא יהיה חלק מעניין ויפה יותר, ישנם ארונות חשמל מעוצבים. ישנם סגנונות שונים כמו למשל מסגור של ארונות חשמל, צבעים מיוחדים או ציורים ועיצובים שונים וייחודיים שתוכלו לבחור ביניהם על מנת שארון החשמל שלכם יהיה מעניין. כמובן שארון חשמל מעוצב חייב לעמוד בכלל התקנים ועדיף ארון חשמל תקין מארון חשמל מעוצב. לכן, וודאו עם איש המקצוע שארון החשמל עומד בתקנים. 

עלויות

ארונות חשמל מפח נחשבים לארונות הזולים ביותר מסוגי ארונות החשמל העומדים בתקני הבטיחות. חשוב להבין שהמחיר הזול של ארונות חשמל מפח לא משפיע על יעילותם ועל איכותם. ישנם מספר קריטריונים הישפיעו על מחירם של ארונות פח- איש המקצוע הספציפי מולו אתם עובדים, האם הארון שבחרתם הוא ארון מעוצב והמיקום של ארון החשמל (אם הארון חיצוני ישפיע על המחיר). כמובן שעדיף לשלם לאיש מקצוע יקר יותר שיהיה מקצועי ומנוסה מאיש מקצועי שיעשה עבודה שתסכן אתכם. 

דניאל שחם
דניאל שחם

דניאל הוא חשמלאי מוסמך בעל תואר בהנדסת חשמל וניסיון מקצועי של שנים רבות בתחום ארונות החשמל.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!