החלפת ארונות חשמל מעץ למתכת

תוכן עניינים

החלפת ארונות החשמל הישנים בבניין יש מספר היבטים.

  1. אסתטיקה – ארונות עץ נוטים להתבלות עם השנים. העץ מתקלף, נשבר ומתפורר. בכך הוא משפיע על המראה של הבניין (בדרך כלל של חדר המדרגות בו הלוח נמצא בדרך כלל). שימור ארונות עץ דורש תחזוקה שוטפת רבה לאורך השנים. ארונות חשמל ממתכת, לעומת זאת, הם הרבה יותר עמידים, אינם מתבלים כל כך מהר, שומרים על עיצובם למשך שנים רבות ועקב כך דורשים הרבה פחות תחזוקה. בנוסף ארונות ממתכת יקנו למבנה מראה אלגנטי ויוקרתי.
  2. בטיחות  – בכל הקשור לארונות חשמל הבטיחות עניצבת בראש סדר העדיפויות שלנו. בארונות עץ קיימת סכנת התלקחות,  מהניצוץ הקל ביותר, במיוחד כאשר מדובר על רכיבים ישנים. דלתות של ארונות עץ עלולות להתלקח בקלות  בעוד שדלתות מתכת הן הרבה יותר עמידות. החלפת ארונות עץ לארונות מתכת יכולה למנוע שריפות ולהציל חיים, פשוטו כמשמעו. הדלתות לא יכולות להתלקח, ומעטפת הגנה שהן מספקות עמודה גם בפני פגעים אחרים.
  3. סגירה הרמטית של הארונות הופכת אותם לבטוחים לשימוש ומצמצמים את הגישה לילדים. סגירה זו, באמצעות משקוף כפול מביאה לכך ש גם במקרה ומתלקחת אש בתוך הארון, איטום הארון ימנע מה אשלהתפשט, והעשן שמצטבר בארון יחנוק את הדליקה ויכבה אותה.
  4. עלויות  – ארונות מתכת הרבה יותר עמידים לאורך השנים. המשמעות של עובדה זו נעוצה בכך שגם אם המחיר ההתחלתי גבוה יותר, החיסכון לאורך זמן גדול יותר.
  5. עמידות – ייצור ארונות מתכת קפדני הרבה יותר מייצור ארונות עץ. ארון המתכת מיוצר מחומרים איכותיים ועובר גם תהליך צביעה מקצועי. דבר זה עושה אותו עמיד יותר בפני פגעי מזג אוויר, חדירת נוזלים ועוד. זאת, בניגוד לארונות עץ אשר מתכווצים ומתרחבים בהתאם לשינוי הטמפרטורות והלחות.
  6. אפשרויות עיצוביות – ארונות חשמל ממתכת מיוצרים בהתאמה אישית, עבור כל מבנה או בניין, ובתאם לצרכיו של כל לקוח, על פי מידות מדויקות. אפשר לייצר את הארונות בגדלים, סוגים, צסעים ודגמים מגוונים.
  7. דרישות התקן – ארונות חשמל ממתכת עומדים כיום בדרישות של חברת החשמל ושל לוחמי האש, בכל הקשור במיקום הארון, התקנתו, גישה ונגישות.

בהרבה מאוד בתים, בעיקר באלה הישנים יותר, נמצאים ארונות חשמל שעשויים לרוב מעץ. ארונות אלו מתחילים להתפורר, להישבר ולהתקלף עם הזמן. מעבר לעובדה שהם מכערים את חדרי המדרגות הדבר מהווה גם בעיה בטיחותית.

גם אם בדרך כלל אנו לא שמים לב אליהם, הם שם. ארון חשמל הינו ציוד הכרחי בכל בניין – הוא מהווה את הגישה למערכת החשמל של הבניין או של הדירה במקרים של תקלה ברשת החשמל או במקרה של הפסקת חשמל. נכון שזהו אינו ציוד שמשתמשים בו לעתים תכופות, אבל גם הוא סובל מבלאי במשך השנים ולכן כדאי לשדרגו לארון חשמל ממתכת, שיהיה עמיד לאורך זמן.

כמו כן, החלפת ארונות החשמל הישנים בארונות חשמל מתכתיים הינה צעד ראשון בדרך לשיפור פני בניין, כמו שהבינו הרבה ועדי בתים בבואם לחפש דרכים לשפר ולחדש את חזית הבניין למען נוחות הדיירים והעלאת ערך הבניין.

דניאל שחם
דניאל שחם

דניאל הוא חשמלאי מוסמך בעל תואר בהנדסת חשמל וניסיון מקצועי של שנים רבות בתחום ארונות החשמל.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!